Tilbake til program

onsdag 21.09 kl. 18:00 - 20:30

Hvilke utfordringer vil du støte på når du skal internasjonalisere selskapet ditt?

Da TicketCo var klar for å vokse ut av Norge stod det initielle valget mellom Sverige eller England. De fleste rådene selskapet fikk pekte på Sverige som et fornuftig marked å satse på. Grunderne selv ville det annerledes. De var fast bestemt på å gå til det vanskeligste markedet først, nemlig London.

If you can make it there, you can make it anywhere, som Frank Sinatra synger om en annen stor hovedstad.

Beslutningen om å satse i England fikk umiddelbart store konsekvenser for grunder og CSO (nå CEO) Carl-Erik Michalsen Moberg. TicketCo-investor Henrik Nie-Nilssen var nemlig krystallklar i sine krav til selskapet.

- Jeg går ikke inn i dette selskapet hvis ikke en av grunderne flytter til London, var hans klare melding.

Så Carl-Erik pakket kofferten og dro til London, og i løpet av ett år i den engelske hovedstaden besøkte han utallige små og store arrangører innenfor sport, festivaler og venues.

Nå er tiden inne for å fortelle hvordan dette første året i London gikk for Carl-Erik og TicketCo. I samtale med Sandra Vespestad, rådgiver for internasjonalisering i Innovasjon Norge Vestland, vil han gi både kvalifiserte råd til dem som skal ut på en tilsvarende reise og ikke minst servere oss et knippe gode historier om hva som kan skje når moderne teknologi møter et ikke helt modent marked.

Grethe Bergsland (tidligere direktør for Innovasjon Norge Spania og nå Direktør for Americas) vil også delta i samtalen, med gode råd om hvordan en bør gå frem for å lykkes internasjonalt og ikke minst hvordan Innovasjon Norge kan være en støttespiller for start-ups som vil satse utenfor Norge.

Dørene åpner 19.00
Samtalen mellom Sandra, Carl-Erik og Grethe vil starte klokken 20.00
DJ Frank Xerox spiller både før og etter panelsamtalen
Kun ståplasser / Fri entré / Kun 100 billetter

Praktisk info

Tid

onsdag 21.09 kl. 18:00 - 20:30

Sted

Type arrangement

Annet

Pris

Gratis