Tilbake til aktuelt

Oppdatert profil fra ANTI

ANTI har laget merkevareprofilen til Innovasjonsuken OPP. Nå er årets profil lansert.

Tre tema - tre illustrasjoner

Designbyrået, ANTI har samarbeidet med Innovasjonsuken OPP i en årrekke, og har vært ansvarlig for den kreative utformingen av logo og merkevarebilder. Årets oppdatering av profilen har fokus på tre emner.

- I år ønsket vi ytterligere fokus på ung kreativ skaperkraft, profilen skulle ta for seg økt behov for samhandling og samarbeid og ikke minst – hvordan vi sammen arbeider for å gi Vestlandet til resten av verden, forteller festivalsjef, Christina Sundli-Härdig.

Foto: Robin Strand

Samarbeid og samhold

Skulpturen, Re-Sources som ble valgt som symbol på samhandling og samarbeid er utarbeidet av Thomas Nordström og Annika Oskarsson.

Kunstverket er en organisk form inspirert av naturen og det maritime. Havet som puster ut og inn. Det naturlige møter det menneskeskapte. "Source" betyr kilde, opphav, utspring eller opprinnelse. Prefikset "Re" betyr å gjenta, igjen, før og vende tilbake. Re-Sources betyr det å vende tilbake til kilden. De nedre delene av skulpturen gir assosiasjoner til røtter, tentakler eller sensorer. De er fast forankret og strekker seg nedover mot havets bunn eller tilbake i historien. Resource betyr også ressurs. Det kan også handle om immaterielle verdier, om tilgang til historien, til kulturhistoriske verdier, myter og optimisme eller enkelt sagt kunnskap eller kompetanse. Symbolsk beskriver den øvre del av skulpturen en masse, en serie elementer eller en verdi. Det kan være et puslespill av elementer vi har hentet opp fra havbunnen, eller for den saks skyld muligheter, ideer om store ressurser for framtiden. Massen er organisk, den gjærer, vokser og brer seg utover som i en deig eller som bobler av kullsyre.

Ung skaperkraft

ANTI Bergen lanserte før sommeren første foto i serien.

- Det første bildet vi lanserte representerer ung kreativ skaperkraft og har et uventet perspektiv. I tillegg til å fokusere på mangfold, kraften fra havet og spontanitet gjennom energisk og kraftfull fargegradering, forklarer designer Vera Gomes.

Fra Vestlandet til verden

Vågale ideer, solid gjennomslagskraft, fokus på fremtidens løsninger og gode samarbeid sørger for at vi får Vestlandet til verden. Til årets profil har vi symbolisert dette ved bruk av en skydiver over Voss.

Årets profil og program

Profilen er tilgjengelig for alle som ønsker å arrangere aktiviteter under Innovasjonsuken OPP 2020 som avholdes 14.-20.september. Ønsker du å være arrangør eller vil ha tilgang til årets materiell?

MERKEVAREPROFIL