
Ideer som gjør en forskjell
William Ingvaldsen vil at unge gründere skal få flere arenaer for kreativitet, idémyldring og samarbeid. Gjennom kampanjen Fremdrift deler han sine beste råd og tanker om hvordan Vestlandet kan bli enda bedre på innovasjon – og hvorfor samfunnet vårt trenger det.
Vestlandets beste studentidé
Vi søker studenter som har Vestlandets beste idé.
Storstilt studentsatsing
Hvordan får vi flere studentideer ut av klasserommet – og ut i verden?
Popper OPP en storsatsing
Hvordan skaper man et felles rom for kreativitet og entreprenørskap blant unge i Bergen? Samler de unge, engasjerte talentene for å dele sine frustrasjoner og gjøre ideene om til mulighet for byens nykommer.
FREMDRIFT med Peder Haugfos
Peder Haugfos – Frilanse Creative Strategist og foreleser i forretningsutvikling ved Universitetet i Bergen har en brennende interesse for hvordan merkevarer formes, og en evne til å utfordre det etablerte.
FREMDRIFT med Cecilie Efford, myHaircode
Hva får en gründer til å holde tempoet oppe – når veien er usikker og ideene store?
Frem mot Innovasjonsuken OPP 2025 møter vi folk som skaper endring på Vestlandet. I serien FREMDRIFT deler gründere, studenter og ledere hva som driver dem – og hva de drømmer om for fremtidens Vestland. Først ut er Cecilie Efford, grunnlegger av myHaircode, som brenner for å lage løsninger som betyr noe.
Her er hennes ærlige råd, erfaringer – og hvorfor hun lar idéene få lande før hun setter fart.
FREMDRIFT med Thea Karoline Sæle
Thea Karoline Sæle i GründerCampus er en av flere unge stemmer som bidrar til å løfte frem nye løsninger og inspirere til fremdrift på Vestlandet.
Innovasjonscamp for ungdomsskoleelever
Ungt Entreprenørskap Vestland og VilVite søker engasjerte bedrifter til to innovasjonscamper på VilVite i september.
Folk med fremdrift
30 hoder, 1 mål: Skape den mest engasjerende innovasjonsfestivalen.
Oppdatert identitet for OPP
“Ingen fremtid uten fremdrift” er temaet for Innovasjonsuken OPP 2025 – og med det som utgangspunkt har designer Oscar Owen Holcroft i Tre skapt en ny visuell identitet som er like dynamisk som festivalen selv. Dette er ikke en statisk logo. Det er en levende merkevare, bygget for å bevege seg – bokstavelig talt.
Studenter spør, bransjen svarer
Hvordan sikrer studenter seg jobb innen UX og teknologi i et utfordrende marked? Under arrangementet «Studenter spør, bransjen svarer», møtte fremtidens designere og problemløsere næringslivet til en inspirerende kveld med råd, innsikt og nettverksbygging.
MIX Innovation Day
MIX Innovation Day 2025 samlet over 140 studenter, bransjefolk og gjester til en feiring av kreativitet og innovasjon i Media City Bergen. Bachelor- og masterstudenter fra UiB presenterte spennende prosjekter med løsninger på virkelige utfordringer innen medier og interaksjonsdesign.